نصب فول نود + پیاده سازی فول نود

در این مقاله قصد داریم تا در مورد نصب فول نود و نحوه پیاده سازی فول نود توضیحاتی ارائه دهیم.همچنین در این مقاله به بررسی نود و لایت نود و تفاوت های آن ها خواهیم پرداخت.اما امکانات لازم برای پیاده سازی یا نصب فول نود بیت کوین چیست؟مزایا فول نود بیت کوین چیست؟موانع و مشکلات پیاده سازی فول نود چیست؟ همراه ما باشید تا در ادامه به تمامی سوالات در رابطه با فول نود و نحوه پیاده سازی آن پاسخ دهیم.

برای مشاهد تعرفه های طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال کلیک کنید

 

جهت مشاوره برای نصب و پیاده سازی فول نود با شماره ۰۹۱۵۴۷۴۳۲۳۹ تماس بگیرید

 

نود چیست؟

به هر دستگاهی که به شبکه بیت کوین متصل می شود گره یا نود گفته می شود.نود ها مانند یک پل ارتباطی هستند که هر نود رفتار و عملکرد منحصر به فرد خود را دارد.از ویژگی های اصلی نودها می توان به ذخیره اطلاعات موجود در شبکه،اشتراک گذاری اطلاعات و تایید تراکنش ها اشاره کرد.به نود هایی که مستقیم به شبکه متصل می شوند فول نود می گویند.

در ادامه به بررسی فول نود و نحوه پیاده سازی و نصب فول نود خواهیم پرداخت.

فول نود چیست؟

اگر بخواهیم تعریف ساده از فول نود داشته باشیم می توانیم بگوییم فول نود همان موتور دانلود بلاک چین است.فول نود مستقیم به هر بلاک چینی وصل می شود و تمام قوانین آن ارز را می پذیرد.کاربرانی که از ارز دیجیتال استفاده می کنند برای انجام تراکنش های خود نیازی به نصب فول نود ندارند و از کیف پول ها استفاده می کنند.اما این کیف پول ها برای اتصال به شبکه همتا به همتای اصلی و انجام تراکنش به فول نود ها نیازمند هستند.

وظیفه اصلی فول نود کپی برداری از بلاک چین و تایید تراکنش ها است.نصب فول نود کمک می کند تا تراکنش های خود را در شبکه ثبت کنید.فول نود را می توان ستون شبکه دانست که هرچه تعداد فول نودهای نصب شده در جهان بیشتر باشد امنیت آن ارز بالاتر می برد.

جهت مشاوره و نحوه پیاده سازی فول نود می توانید با شماره ۰۹۱۵۴۷۴۳۲۹ تماس بگیرید

فول نود ها به دو دسته نود سرشاخه و نود آرشیوگر تقسیم می شوند:

نود سرشاخه

وظیفه اصلی نود سرشاخه حذف داده های قدیمی و جمع آوری داده های اخیر در تراکنش ها است.البته نود سرشاخه نسبت به نود آرشیوگر حجم داده کمتری را ذخیره سازی می‌کند.این نود با لایت نود ها تفاوت هایی دارد و در دسته فول نود ها قرار می گیرد.

نود آرشیوگر

نود آرشیوگر همان طور که از اسمش پیداست تمامی اطلاعات و داده را ذخیره می کند.نود آرشیوگر این داده ها را جهت کمک به تریدر ها و فروش آن ها در بازار استفاده می کند.

لایت نود

لایت نودها نوعی متفاوت از نودها هستند که نیازی به ذخیره کردن همه داده های شبکه ندارند.تفاوت اصلی لایت نود با نود در سطح اختیارات،میزان داده های دریافتی از بلاک چین و امنیت شبکه می باشد.منظور از تفاوت در سطح اختیارات همان کارکرد نودها در بلاک چین های مختلف مثل اتریوم و ترون است.

لایت نود ها کاملا متکی به فول نود ها هستند و اگر در انجام تراکنش ها برای تایید فول نود ها وجود نداشته باشند، این شبکه با شبکه متمرکز تفاوتی نخواهد داشت.اگر بخواهیم در پایان یک تعریف کلی از لایت نود داشته باشیم می توانیم لایت نود را به یک شخصی تشبیه کنیم که وظیفه دسترسی راحت تر کاربران به کیف پول های رمز ارز ایجاد می کند.

 

چه امکانات برای پیاده سازی و نصب فول نود نیاز است؟

اولین قدم برای نصب فول نود در اختیار داشتن یک سیستم یا لبتاب است که از نسخه های بروز  Windows، Mac OS X یا Linux پشتیبانی کند.

دوم قدم داشتن حداقل ۲ گیگ رم است.

سومین قدم داشتن حداقل ۲۵۰ گیگ فضای خالی روی دسیک و ۶ گیگ فضای خالی در درایو c برای برنامه های مورد نیاز است.

چهارمین قدم داشتن یک اینترنت پر سرعت و بدون محدودیت (حداقل سرعت ۵۰ کیلوبایت بر ثانیه) برای دانلود و بارگزاری است.

نکته : فول نود ها در روز به صورت پیوسته باید بین ۵ الی ۶ ساعت کار کنند.

 

۲ مشکل اساسی هنگام اجرا فول نود

آنتی ویروس و هک شدن دو تا اصلی ترین مشکلات هنگام نصب فول نود ها هستند.اگر آنتی ویروس ها ، ویروس های بلاک چین را شناسایی کنند،اجرای نرم افزار با مشکل مواجه خواهد شد.بیشتر این اتفاق در سیستم عامل های ویندوز رخ می دهد که بهتر است قبل از اجرا آنتی ویروس خود را غیر فعال کنید.

اما هک شدن هم یکی دیگر  از مشکلات است که شاید هنگام اجرا برنامه برای شما دردسرساز شود.هکر ها معمولا در بخش هایی مثل پهنای باند اینترنت،آپلود و دانلود فایل ها و اختلال در سیستم ایجاد می کنند.

مزایا فول نود

  1. کیف پول ایمن برای نگه داری بیت کوین
  2. افزایش امنیت شبکه
  3. فروش اطلاعات به معامله گران

جمع بندی

تمام سرمایه گذازان و معامله گران برای اطمینان از اعتبار تراکنش های خود به ابزاری قدرت مند نیاز دارند.استفاده از فول نود راه کاری مناسب برای تایید اعتبار تراکنش ها است.همچنین کاربرانی که از نسخه کامل بلاک چین استفاده می کنند،اطمینان بیشتری در تراکنش ها دارند.تیم پشتیبانی و فنی مجرب مجموعه ما یعنی طراحی وب که در زمینه اسکریپت صرافی ارز دیجیتال فعالیت میکند توانسته است، طرح کیف پول ها رمز ارز با نصب فول نود به صورت کاملا حرفه ای برای مشتریان عزیز خود پیاده سازی کند.

جهت مشاوره و نحوه پیاده سازی فول نود می توانید با شماره ۰۹۱۵۴۷۴۳۲۹ تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

من ربات نیستم *محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.

پیمایش به بالا