ارزهای دیجیتال در متاورس

متاورس واژه ای که این روزها زیاد شنیده می شود و خبر ها و حواشی جالب آن همه را غافلگیر می کند.اما متاورس چیست؟آیا قرار است وارد دنیای جدیدی از اینترنت شویم؟ارتباط متاورس با ارزهای دیجیتال چیست؟سرمایه گذاری در متاورس چگونه است؟تفاوت vr با ar چیست؟در ادامه مطلب قصد داریم تا به این سوالات و همچنین معرفی بهترین ارزهای دیجیتال در متاورس بپردازیم پس تا انتها این مقاله جذاب همراه ما باشید.

برای مشاهد تعرفه های طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال کلیک کنید

[lwptoc]

متاورس چیست؟

اگر بخواهیم تعریف ساده ای از متاورس داشته باشیم باید بگوییم متاورس تلفیقی از دنیای مجازی با دنیای واقعی است.مارک زاکبرگ مدیر شناخته شده فیسبوک در اقدامی جالب و عجیب برند جدیدی را برای شرکت خود انتخاب کرد که نام تغییر یافته این شرکت متا (meta) می باشد.بعد از این اقدام مارک زاکبرگ تمام توجه ها به سمت این شرکت جلب شد هرچند که می توان این کار مارک زاکبرگ را یک اقدام نمادین دانست اما باز هم این امر باعث شده تا پرسش های زیادی در ذهن کارابران به وجود آید.

امروزه شرکت های یزرگ و معتبری مثل والت دیزنی هم به صورت کامل وارد این فضا شده اند و مشغول فعالیت هستند.در دنیای متاورس مردم می توانند به صورت مجازی با هم ارتباط برقرار کنند و دارایی های دیجتالی مثل ارز یا زمین دیجیتالی معامله کنند.از نکات جالب متاورس این است که افراد می توانند کارهای روزمره خود را مانند ورزش کردن،کار کردن و خرید کردن را نیز انجام دهند.

یکی از ویژگی های اصلی متاورس را می توان ایجاد کسب و کار در این محیط دانست.قطعا این ویژگی باعث می شود که افراد زیادی علاقمند به کسب درآمد از متاورس شوند.علاوه بر این ویژگی،نوآوری های زیادی در متاورس در حال انجام است به عنوان مثال افراد می توانند در کنسرت های خوانندگان مورد علاقه خود شرکت کنند و یا در بازی های مختلفی شرکت کنند.

 

هوش مصنوعی در متاورس

افراد به کمک هوش مصنوعی در متاورس می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و معاملات دیجیتالی انجام دهند.هوش مصنوعی این قابلیت را دارد که چهره افراد را به صورت دقیق (سه بعدی) شبیه سازی کند.با توجه به این ویژگی شخصیت های طراحی شده،متحرک می شوند و واقعی به نظر می رسند.از جمله ویژگی های هوش مصنوعی می توان به تولید محتوا،بهبود عملکرد نرم افزار ها و همچنین خلق آثار هنری در متاورس اشاره کرد.اما می توان گفت که اصلی ترین ویژگی هوش مصنوعی،ایمن سازی قرداد های هوشمند در متاورس است که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

معرفی و تفاوت Vr و Ar

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) دو فناوری محبوب و در حال توسعه ای هستند که قابلیت و امکانات فوق العاده ای دارند.اما قبل پرداختن به تفاوت این ۲ فناوری ابتدا با مفهوم کلی Vr و Ar آشنا شویم:

 

واقعیت مجازی (VR)

به طور کلی واقعیت مجازی یا همان vr به دنیای غیر واقعی گفته می شود که توسط کامپیوتر ها طراحی می شود.در این فناوری دیگر جهان فیزیکی وجود ندارد و این ذهن شما است که تصمیم می گیرد در چه جایی باشد.به عنوان یک مثال ساده اگر از عینک ها و هدست های واقعیت های مجازی استفاده کرده باشید این موضوع را به خوبی درک می کنید که جسم ساکن است اما صدا ها و تصاویر مربوط به مکان دیگری است.

واقعیت افزوده (AR)

اگر بخواهیم تعریف ساده ای از واقعیت افزوده داشته باشیم می توانیم بگویم واقعیت افزوده یا همان Ar،فناوری ترکیب دنیای مجازی با دنیای واقعی است.در این فناوری به جای استفاده از تصاویر کامپیوتری از تصاویر دیجیتالی مطابق دنیای واقعی استفاده می شود.برای ارائه تجربه واقعیت افزوده به کاربر،باید دستگاهی داشته باشند که تصاویر دیجیتالی را مستقیم در چشم های کاربر پخش کند.

تفاوت Vr و Ar

  1. در Ar نیازی به تجهیزات اضافی نیست در صورتی که Vr نیازمند این تجهیزات مانند هدست است.
  2. واقعیت مجازی یا Ar شما را به طور کامل از دنیای فیزیکی جدا می‌کند اما واقعیت افزوده یا Vr شما را در سطحی متعادل نگه می‌دارد.
  3. برنامه های کاربردی زیاد Ar نسبت به Vr
  4. ارتباط بین مشتری و صاحب کسب و کار ها برای خرید محصول در Ar

متاورس و ارزهای دیجیتال

متاورس برای ایجاد فضای مالی خود از فناوری و تکنولوژی بلاک چین و دیفای استفاده می کند.کاربران متاورس می توانند در این فضا مالی،دارایی های خود را از طریق توکن های nft یا ارز های دیجیتالی متاورس معامله کنند.برای به دست آوردن دارایی در متاورس راه های مختلفی وجود دارد.به عنوان مثال می توانید خرید و فروش زمین مجازی انجام دهید،اشیا جدیدی در بازی ها خلق کنید و به فروش برسانید و همچنین می توانید تجهیزاتی که در اختیار دارید را اجاره دهید.

با توجه به فناوری بلاک چین در متاورس،تراکنش ها به صورت لحظه ای و آنلاین انجام می شود.این روزها در بین کاربران ایرانی هم صحبت های زیادی از ارزهای دیجیتال در متاورس است.اما در دامه مطلب قصد داریم تا بهترین ارزهای دیجیتال در متاورس را معرفی کنیم:

دیسنترالند

یکی از موارد محبوب برای سرمایه گذاری در دنیای متاورس دیسنترالند (Decentraland) نام دارد.دیسنترالند یک ساختار و پلتفرم واقعیت مجازی بر پایه بلاک چین است.در دیسنترالند کارابران می توانند به خرید و فروش زمین بپردازند و یا چه کارهایی در زمین خود انجام دهند.دیسنترالند یک جهان مجازی بزرگ در فضای nft است و به عنوان یک توکن غیر قابل تعویض ERC به نام لند نشان داده می‌شود.

توکن اصلی مورد استفاده در دیسنترالند مانا (mana) نام دارد و برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات استفاده می‌شود.مانا بر پایه اتریوم ساخته شده است که مجموعه عرضه مانا ۲/۶ میلیارد است و می توان آن را با ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات معامله کرد.با استفاده از این ارز در حین بازی هم می توان به مبادله و یا خرید تجهیزات پرداخت.

 

اکسی اینفینیتی

یکی از بازی های پرطرفدار متاورس اکسی اینفینیتی است که در این بازی افراد باید به پرورش حیوانات در دنیای مجازی بپردازند.در این بازی حیوانات به عنوان دارایی دیجیتالی معامله می شوند و با خرید و فروش این حیوانات در بازی کاربران پیشرفت می کنند و پاداش های رمز ارزی دریافت می کنند که خارج از این بازی هم اعتبار دارد.این بازی توجه بسیاری از گیمر ها را جلب کرده است به طوری در کشورهای آسیای شرقی حدود ۴۰ درصد جمعیت به طور فعال در اکسی اینفینیتی شرکت می کنند.

در این بازی هر اکسی دارای چهار خصوصیت سرعت،مهارت،سلامت و روحیه است که میزان قدرت آن را مشخص می کند.تنوع اکسی ها در این بازی بسیار زیاد است و بیش از پانصد نوع مختلف اکسی در این بازی وجود دارد.اما دو ارز دیجیتال اصلی در اینجا Axie Infinity Shards با نماد AXS و Smooth Love Potions با نماد SLP وجود دارد. AXS توکن حاکمیتی این پروژه متاورس است و عملکردی شبیه مانا (MANA) در دیسنترالند را دارد.

سندباکس

سندباکس در ابتدا یک بازی نسبتا ساده در موبایل بود که پس از مدتی رویکرد متفاوتی را پیش گرفت و به استفاده از فناوری بلاک چین رو آورد.سندباکس هم یکی از بهترین و موفق‌ترین پروژه‌های متاورس است اما نسبت به دیسنترالند و اکسی اینفینیتی در رتبه پایین تری از محبوبیت قرار می گیرد.سندباکس هم بر پایه اتریوم است و شباهت های زیادی به دیسنترالند دارد که در این بازی هم می توان به خرید و فروش زمین دیجیتالی پرداخت.

تمرکز سندباکس بیشتر بر روی nft است و امکانات شخصی سازی زیادی به کاربران می دهد.علاوه بر توکن‌ های غیر مثلی (LAND) سندباکس دارای ارزهای دیجیتال بومی دیگر نیز است. سند باکس به عنوان یک پلتفرم بازی فرصت‌هایی را برای گیمرها و سرمایه گذاران فراهم می‌کند تا در بازی و تجارت شرکت کنند.توکن بومی سندباکس، سند (Sand) است و برای تراکنش‌های مختلف که بخشی از گیم پلی این بازی متاورس هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انجین کوین

انجین کوین یا کوین انجین یکی دیگر از توکن های متاورس است که بر پایه اتریوم می باشد.انجین یکی از بهترین بسترهای ایجاد ارزهای دیجیتال و پروژه های متاورس است.انجین یک پلتفرم بازی اجتماعی است که از طریق آن کاربران می‌توانند وب سایت‌ها یا گروه‌ها خود را بسازند و با یکدیگر گفتگو کنند و میزبان فروشگاه‌های کالای مجازی باشند.

انجین یکی از موفق ترین پلتفرم های ایجاد ارزهای دیجیتال و پروژه های متاورس است.خود انجین دارای یک متاورس خاص و مستقل نیست، اما زمینه‌ را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرده تا پروژه متاورس قدرتمندی ایجاد کنند.نکته جالب در مورد انجین این است که می توانید خرید و فروش انجین را در والکس انجام دهید.

بلاک توپیا

بلاک توپیا یک پروژه بسیار بزرگ در دنیای متاورسی است.در این پروژه یک آسمان خراش ۲۱ طبقه ای وجود دارد که در هر طبقه هزاران فروشگاه و دفتر های کسب و کار مجازی وجود دارد.اما علت ۲۱ طبقه بودن این برج،تعداد بیت کوین‌های قابل استخراج ۲۱ میلیون عدد است.

استار اطلس

استار اطلس هم یکی از پروژه های متاورسی نسبتا جدید با امکانات بسیاز زیاد است.این رمز از بر روی بلاک چین متاورس Solana اجرا می شود که بلاک چین متاورس Solana مانند اتریوم سریع، ایمن و مطمئن است اما مقیاس پذیرتر و ارزان تر است.استار اطلس (Star Atlas) با استفاده از موتور گیمینگ Unreal Engine 5 ایجاد شده است و به همین دلیل کیفیتی سینمایی و محیطی فوق العاده ای دارد.

کرومیا

کرومیا یک دنیا کاملا متفاوتی دارد و به‌صورت کامل با اتریوم همگام است.از بازی‌ های پرطرفداری که با استفاده از کرومیا نوشته شده است می توان به بازی محبوب My Neighbor Alice اشاره کرد که در بازار سهمی حدود ۴۵۰ میلیون دلار دارد.کارشناسان معتقدند این ارز هم خیلی زود به ۱ میلیون دلار می رسد و پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.اصلی ترین رقیب برای کرومیا در حال حاضر سولانا است.

آلین ورد

آلین ورد (Alien World) یکی از بازی های پرطرفداری است که می توان در این بازی کسب درآمد کرد و توکن nft به دست آورد.در این بازی می بایست یک سیاره ای انتخاب کنید و در این سیاره به استخراج ارز دیجیتال متاورس تریلیوم (TLM) بپردازید.در ابتدا تجهیزات کمی در اختیار شما قرار دارد و به مرور زمان باید تجهیزات خود را ارتقا دهید.این بازی در حال پیشرفت زیادی است و به گفته کارشناسان به زودی تبدیل به یکی از پرطرفدارترین بازی های سال ۲۰۲۲ خواهد شد.

 

وکس

اوایل سال ۲۰۱۷ بلاکچین وکس WAX (WAXP) فعالیت خود را در دنیای کریپتو شروع کرد.توکن اصلی بلاک چین وکس است و به عنوان ارزی برای خرید بازی‌ های ویدیویی، کلکسیون‌ها و nft در این شبکه استفاده می‌شود.بازی های غیر متمرکز زیادی بر روی این بلاک چین راه اندای شده است و کارابران می توانند به خرید و فروش و معامله nft های مورد علاقه خود در این بازی ها بپردازند.از معروف‌ ترین بازی‌ های متاورسی که بر روی بلاک چین وکس است می‌توان به الین وردز،فارمینگ تیلز،پراسپکتورز اشاره کرد.

2 دیدگاه دربارهٔ «ارزهای دیجیتال در متاورس»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

من ربات نیستم *محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.

پیمایش به بالا