تاریخچه ارز دیجیتال + معیار های انتخاب کیف پول

معامله یا خرید و فروش از گذشته تا به امروز دستخوش تغییرات زیادی بوده است.اولین مبادلات در قالب مبادله کالا به کالا صورت می گرفت و در دوره های بعد مفهومی به نام پول در میان جوامع ارائه شد.پول کالایی اقتصادی با ثبات ارزش نسبی بود که معاملات را آسان تر می کرد.استفاده از پول، که از جنس فلزات قیمتی مانند طلا و نقره بود در جوامع رواج پیدا کرد به طوری که هر کشور برای رونق داد و ستد انواع سکه های کوچک و متنوع با طرحی اختصاصی، برای قلمرو خود را تولید کردند.

با گسترش نقش پول در جوامع صرافی ها شکل گرفتند.صرافی ها واسطه هایی میان تجار داخل و خارج کشور بودند.عملکرد صرافی ها مقدمه ای برای ایجاد پول کاغذی و تشکیل بانک ها شد.مفهومی از پول که به تازگی در میان جوامع مطرح شده، ارزهای دیجیتال یا رمز ارز ها است.در ادامه به برسی کامل ارز های دیجیتال می پردازیم.

 

جهت مشاوره رایگان برای راه اندازی اسکریپت صرافی ارز دیجیتال با شماره ۰۹۱۵۴۷۴۳۲۳۹ تماس بگیرید

[lwptoc]

ارز دیجیتال

ارز دیجیتال یا (cryptocurrency) نوعی پول بر پایه علم رمزنگاری است که هیچگونه فرم فیزیکی ندارد و استفاده از آن در معادلات مختلف با استفاده از رایانه ها و شبکه های خاص و کیف پول های اینترنتی است.هدف استفاده از این نوع پول کاهش تقلب و کلاه برداری است.ویژگی مهمی که ارز های دیجیتال را متمایز می کند، غیر متمرکز بودن آن است.

غیر متمرکز بودن ارز های دیجیتال به این معنی است که تحت نظارت هیچ سازمان یا نهاد یا سازمان خاصی نیست در نتیجه واسطه هایی مانند بانک ها حذف می شوند و معاملات مختلف در سراسر دنیا امکان پذیر می شود.

تاریخچه ارز دیجیتال

در اکتبر سال ۲۰۰۸، با به اوج رسیدن بحران اقتصادی جهانی، مقاله ای تحت عنوان \”بیت کوین:یک سیستم پولی همتا به همتا\” در سایت metzdowd.com توسط فرد یا گروهی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو منتشر شد.بعد از آن بیت کوین به عنوان اولین مدل پول دیجیتال به عنوان نمونه ای برای ساخت دیگر رمز ارز ها قرار گرفت.

هدف ناکاموتو از طراحی این سیستم حذف واسطه ها و دادن قدرت کنترل پول به اشخاص بود. هویت ناکاموتو هرگز آشکار نشد، او همواره به صورت مجازی با دیگران ارتباط برقرار می کرد. درنهایت در سال ۲۰۱۱ از پروژه ارز دیجیتال کناره گیری کرد.

مزایای استفاده از ارز دیجیتال

بازار شبانه روزی و ۲۴ ساعته : بازارهای ارز دیجیتال همواره فعال اند و  به دلیل غیر متمرکز بودن، این بازار ها به وجود آمده است.

غیر متمرکز بودن و عدم نیاز به مجوز ها دولتی : از مهم ترین اهداف ناکاموتو در طراحی این سیستم غیر متمکز بودن آن بود.حذف واسطه هایی مانند بانک ها و مراکزی برای کنترل و نظارت، خرید و فروش را تا حد زیادی آسان کرده است و از آن سیستمی قدرتمند ایجاد کرده است.گرچه چندی بعد نوع متمرکز این سیستم نیز عرضه شد که عملکرد و اساس آن عکس نوع غیر متمرکز بود.

استقلال و شفافیت : کاربران در بازار های ارز دیجیتال مستقل هستند.در بیانی ساده تر هر فرد یک بانک شخصی دارد و به صورت مستقیم به دارایی خود دسترسی دارد.همچنین شفافیت فعالیت کاربران دراین بازار ها بدون لو رفتن هویت واقعی از دیگر مزایای بازار ارزهای دیجیتال غیر متمرکز است.

حفظ حریم خصوصی : همانطور که گفتیم دراین بازار هویت واقعی اشخاص فاش نمی شود. بیشتر تراکنش ها در شبکه ها بلاک چین با نام مستعار انجام می شود. حتی با ردیابی آدرس های کیف پول و مشاهده تراکنش های انجام شده باز هم نمی توان هویت افراد را برسی کرد.این موضوع گرچه از مزایای بازارهای غیرمتمرکز ارز است ولی از طرفی از معایب آن نیز به حساب می آید.

امنیت بالا برای کاربران : قطعا بازاری با این حجم از تراکنش باید از امنیت بالایی برخوردار باشد تا کاربران را جذب کند. برسی امنیت کیف پول ها و صرافی ها به عهده کاربر است و با مطالعه و برسی و مشاوره با کارشناسان این حوزه می تواند در انتخاب بهترین مسیر موثر باشد.

 

معاملات آسان بین المللی : خرید و فروش و معاملات ارز ها در این بازار بسیار آسان است و به صورت میانگین چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد، همچنین به راحتی از طریق گوشی همراه و یا کامپیوتر می توان معاملات را انجام داد.

کیف پول ارز دیجیتال

همانطور که برای نگهداری پول و کارت های بانکی از کیف پول فیزیکی استفاده می کنیم، برای نگداری و امنیت پول دیجیتال و کارت های بانکی برای خرید و فروش ارز به یک کیف پول مجازی نیاز داریم. تعداد کیف پول های ارز دیجیتال با افزایش کاربران این حوزه هر روز افزایش یافته و قابلیت ها و امکانات متنوعی دراختیار کاربران قرار داده می شود.

کیف پول ارز دیجیتال یا ولت ( wallet )، به صورت یک اپلیکیشن یا نرم افزار تحت وب و یا یک فلش مموری است که این امکان را به کاربران می دهند تا بتوانند به بلاک چین های مختلف متصل شوند، خرید و فروش ارز داشته باشند و روی حساب کاربری خود نظارت کنند.

 

معیار های انتخاب کیف پول مناسب

۱. امنیت : از اولین و مهم ترین معیار های انتخاب یک کیف پول خوب امنیت آن است اگر کیف پول مناسبی انتخاب نکنید،احتمال از بین رفتن تمام دارایی شما افزایش می یابد.در هنگام دریافت و نصب کیف پول هرکز اطلاعات و کلیدها را در اختیار دیگران قرار ندهید. کیف پول های خارجی را از سایت های اصلی آن دریافت کنید و کیف پول داخلی را از سایت های معتبر کشور.

حتما درباره کیف پول تحقیق کنید و بهترین آن را دریافت کنید.از تمام امکانات امنیتی کیف پول استفاده کنید و هرگز همه داراییتان را در آن قرار ندهید.

۲. امکانات : ولت های مختلف امکانات متفاوتی دارند.حتما قبل از دریافت کیف پول تعیین کنید چه امکاناتی مد نظر شماست و بر همین اساس امکانات کیف پول را برسی کنید.

۳. رابط کاربری : رابط کاربری یا صفحه ای که شما به عنوان کاربر از آن استفاده می کنید، بهتر است ساده و قابل فهم باشد.کیف پول های پیچیده و یا خسته کننده باعث می شود که دسترسی به امکانات مختلف و استفاده از ولت دشوار شود.

۴. نوع ولت : بر اساس نیاز می توان از انواع کیف پول ها استفاده کرد.نوع اپلیکیشن آن در دو نسخه اندروید و ios عرضه می شود که می توانید بر اساس سیستم عامل گوشی خود یکی از این دو نوع را نصب کنید.

جهت مشاوره رایگان برای طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با شماره ۰۹۱۵۴۷۴۳۲۳۹ تماس بگیرید

2 دیدگاه دربارهٔ «تاریخچه ارز دیجیتال + معیار های انتخاب کیف پول»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

من ربات نیستم *محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.

پیمایش به بالا