کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال در واقع یک اپلیکیشنی است که بروی سیستم و یا گوشی نصب می شود و به کمک این کیف پول ها می توان ارزهای دیجیتال را ذخیره و نگهداری کرد و همچنین معاملات مختلفی را از طریق آن انجام داد.یکی از ابزار های ضروری برای هر فردی که در بازار ارزهای دیجیتال کار می کند استفاده از کیف پول ارز دیجیتال می باشد.

همان طور که می دانید کیف پول ها دیجیتالی و الکتررونیکی می باشند و دسترسی به آنها از طریق آدرس های طولانی که حاوی عدد و کارکتر می باشد انجام می شود.این آدرس ها فقط محدود به کیف پول دیجیتال می شوند و به این معنی است که شخصی سازی شده اند و هر تعداد آدرس درخواستی را می توان ساخت زیرا هیچ محدودیتی برای ساختن آدرس کیف پول ارز دیجیتال وجود ندارد.

کیف پول های ارز دیجیتال مانند حافظه های کوچک هستند که ارزهای دیجیتال خریداری شده،در آنها ذخیره می شود و قابل انتقال به افراد دیگر است.کیف پول ارز دیجیتال از کلیدهای خصوصی و عمومی تشکیل می شوند که برای انتقال و دریافت رمز ارزها استفاده می شود.در ادامه به مفهوم اصلی این دو کلید می پردازیم.

جهت مشاوره برای طراحی اپلیکیشن کیف پول با شماره ۰۹۱۵۴۷۴۳۲۳۹ تماس بگیرید

 

 

کلید خصوصی (private key)

کلید خصوصی یک راه ارتباطی بین کاربر و ارزهای دیجیتالی است.فردی که این کلید را دارد صاحب کیف پول محسوب می شود.گم کردن اطلاعات مربوط به کیف پول های ارز دیجیتال باعث مشکلات بسیار زیادی برای کاربران می شود زیرا کلید خصوصی امنیت کیف پول دیجیتال را تامین می کند و با امضا،مهر تایید بر تمام تراکنش ها میزند.کلید های خصوصی مشابه پسورد ها عمل می کنند و از طریق آنها می توان دسترسی کامل به تمام دارایی های کیف پول ارز دیجیتالی پیدا کرد.

با فراموش کردن این پسورد شما به راحتی تمام دارایی خود را از دست می دهید.

به عنوان مثال شما برای این که موجودی کارت خود را ببینید یا پولی را از حساب خود برای دیگران انتقال دهید نیاز به رمزی دارید که بین شما و بانک مبدا یک کد امنیتی می باشد انتقال رمز ارزها هم دقیقا مشابه همین سیستم عمل می کند.

کلید عمومی (public key)

کلید عمومی رمزنگار و آدرس کیف پول شما است که مشابه کلید خصوصی از تعدادی کارکتر تشکیل شده است و برای انتقال ارزهای دیجیتال به آن کارکترها نیاز داریم.این کلید در ورودی با استفاده از (ورژن هش  اعداد/حروف) وارد شده و در خروجی به صورت (حروف/اعداد) جدید رمز گذاری می شود.این کار باعث بالا رفتن امنیت و جلو گیری از هک شدن توسط هکرها می شود.

 

انواع کیف پول دیجیتال

کیف پول های زیادی در بازار ارز دیجیتال وجود دارد که انتخاب نوع آن بستگی به نیاز شما دارد.در حالت کلی دو نوع کیف پول داریم که به کیف پول سرد و کیف پول گرم تقسیم میشوند.که در ادامه به توضیخ هر یک خواهیم پرداخت.

برای مشاهد تعرفه های طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال کلیک کنید

 

کیف پول سرد

کیف پول سرد بدون نیاز به اینترنت کار می کند و امنیت بسیار بالایی نسبت به کیف پول های گرم دارد.اما این کیف پول ها معمولا برای سرمایه گذاری بلند مدت مورد استفاده قرار می گیرند.

کیف پول سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری،امنیت بسیار بالاتری نسبت به همه کیف پول ها دارد.زیرا رمز توسط خود شخص بر روی کیف پول دیجیتال اعمال می شود.وظیفه اصلی کیف پول سخت افزاری نگه داری ارز های دیجیتال و کلید های خصوصی و عمومی می باشد.کیف پول سخت افزاری فقط زمانی به اینترنت متصل می شود که ارزهای دیجیتال را انتقال میدهد.

انواع کیف پول سخت افزاری :

  • Ledger nano s
  • Trenzor
  • Keep key
  • Ballet hardware wallet

کیف پول کاغذی

در روش کیف پول کاغذی،کلید های خصوصی و عمومی بروی کاغذ چاپ می شوند.برای انتقال رمز ارزها می توان کلید ها را در نرم افزار های کیف پول دیجیتال وارد کرده و معاملات خود را انجام دهید.یکی از مزیت های این کیف پول وصل نبودن آن به اینترنت است و هکر ها نمی توانند مشکلی ایجاد کنند.اما به دلیل فیزیکی بودن این کیف پول ممکن است مورد تاثیر اتفاق های محیطی قرار گیرد و از بین برود یا دزدیده شود.

انواع کیف پول کاغذی :

  • Bitta address
  • bitcoinpapare

کیف پول گرم

برای استفاده از کیف پول گرم باید به اینترنت متصل باشید و به همین دلیل است که خطر هک شدن توسط هکرها وجود دارد.یکی از مزیت های استفاده از کیف پول های گرم دسترسی آسان به داده های این کیف پول ها است ولی امنیت پایین تری نسبت به کیف پول های سرد دارند.به همین دلیل است که در هنگام انتخاب این کیف پول ها باید سرور اراِئه دهنده را به خوبی برسی کرده و از آن اطمینان حاصل کرد. یکی از پر طرفدار ترین کیف پول های گرم صرافی های ارز دیجیتال ( طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال ) می باشند.برای کسانی که دائما با سرمایه های ارزدیجیتال خود کار می کنند کیف پول های گرم پیشنهاد می شود.

 

 

کیف پول تحت وب

یکی از آسان ترین راه ها برای انتقال ارزهای دیجیتال کیف پول تحت وب می باشد.از ویژگی های استفاده از کیف پول های تحت وب این است که نیاز به هیچگونه نرم افزاری نیست و می توان با استفاده از یک مرورگر و وارد کردن اطلاعات خود (نام کاربری و رمز عبور) به کیف پول ارز دیجیتال خود وارد شوید.نام کاربری و رمز عبور شما بروی سرور اصلی ذخیره می شود.این کیف پول از امنیت پایینی برخوردار است زیرا علاوه بر احتمال هک شدن آن احتمال کلاهبرداری شرکت ها به روش های مختلف نیز وجود دارد.

معروف ترین کیف پول های تحت وب شامل :

  • مای اتر والت MyEther Wallet
  • بلاکچین Blockchain
  • وب پینمنت peyments

کیف پول موبایلی

کیف پول موبایل به صورت اپ در گوشی دانلود می شود و می توانید از طریق این برنامه به کیف پول دیجیتالی خود دست پیدا کنید و همچنین رمز ارزهای خود را در آن ذخیره کنید.این اقدام آسان ترین راه برای دسترسی به کیف پول های دیجیتالی می باشد زیرا هر شخصی امروزه یک گوشی موبایل همراه برای خود دارد.با اسکن کد sq می توانید تمامی خرید های خود را از فروشگاه های که با ارز دیجیتال مثل بیت کویین را پشتیبانی میکنند انجام دهید.

با تمامی مزایایی که این کیف دیجیتال دارد اما یکی از معایب این کیف پول ها که باعث هک آن می شود بروز رسانی مداوم توسط بلاکچین ها است.همچنین با ربوده شدن یا گم شدن گوشی همواره کیف پول دیجیتال در خطر خواهد بود.

چند نمومنه از کیف پول های دیجیتال موبایل :

  • تراس ولت trust walle
  • سیف پل safepal
  • کای سیلیوم mycelium
  • الکترام electrum

کیف پول دسکتاپ

کیف پول دسکتاب مانند کیف پول موبایل تنها بروی سیستم شخصی نصب می شود و فقط از همان دستگاه قابل دسترس می باشد.اما زمانی که کسی بتواند به سیستم شما دست پیدا کند،می تواند به کیف پول شما دسترسی داشته باشد.کیف پول های دسکتاپی اکثرا به دلیل ظاهر های کاربر پسند و دسترسی راحت طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

انواع کیف پول های دیجیتال عبارتند از :

کیف پول ترزور terozer

کیف پول الکترومelectorom

کیف پول اتمیک atomic

امنیت کیف پول های دیجیتال

امنیت کیف پول ارز دیجیتال یکی از مهم تریم مواردی است که باید به آن توجه کرد.از هر کیف پول دیجیتالی که استفاده می کنید نباید کلید خصوص خود را در دسترس هر شخصی قرار بدهید زیرا امکان هک شدن توسط هکر ها همیشه است.هکرها می توانند از طریق بد افزارها،ربات ها و… کیف پول های شما را هک کنند.بنابراین باید مراقب لینک ها یا برنامه های نصبی نیز بود.

اقدامات لازم برای نگهداری از کیف پول :

  1. همیشه از کیف پول دیجیتال خود یک بک آپ تهیه کنید تا در صورت از بین رفتن به هر دلیلی،یک نسخه پشتیبان داشته باشید.
  2. قبل از انتخاب کیف پول حتما تحقیق کنید و تیم سازنده آن را به خوبی بشناسید.
  3. کیف پول را حتما باید از منبع اصلی دانلود کنید.
  4. تحت هیچ شرایطی اطلاعات خصوصی خود را با کسی در میان نگذارید حتی تیم پشتیبانی.
  5. مراقب پیام ها یا ایمیل های فرستاده شده باشید.
  6. نسخه جدید از کیف پولی که استفاده می کنید را دانلود کنید و به روز رسانی ها را انجام دهید.

4 دیدگاه دربارهٔ «کیف پول ارز دیجیتال چیست؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

من ربات نیستم *محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.

پیمایش به بالا